Jak wyglądają zajęcia na Kokosowej Wyspie?
Zajęcia prowadzone metodą Kokosowej Wyspy ujęte zostały w cykl przygód Pirata (lektora) i rozbitków (uczniowie). Poszczególne jednostki lekcyjne tworzą całość co sprzyja nauce a seria przygód i aura tajemniczości zachęca Dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Dzieci są mieszkańcami Kokosowej Wyspy, do której dopływa rozbitek. Przybysz próbuje się dowiedzieć, dokąd dopłynął, jak wrócić do domu, ale niestety mieszkańcy Kokosowej Wyspy nie rozumieją, czego chce od nich „obcy”, nie znają bowiem jego języka. Wkrótce jednak ma to się zmienić. Dzieci dowiadują się jak w „tajemniczym języku” przedstawić się i zapytać kogoś o imię, opowiedzieć o swojej Rodzinie a także wiedzą jak nazywają się zwierzęta zamieszkujące Kokosową Wyspę. Co jakiś czas ocean wyrzuca kufry z rzeczami przybysza a ten objaśnia jak one nazywają się w jego języku i do czego służą. Na wyspie świeci cały czas słońce i panuje miła atmosfera!
Dzieci uczą się języka obcego jak ojczystego, czyli przez ciągłe słuchanie i powtarzanie tych samych wyrazów, piosenek, wierszyków i aktywne uczestnictwo w zajęciach. Pochwały i serdeczna atmosfera wpływają na motywację i lepsze efekty. Program nauczania przygotowany przez nauczycieli z pasją i wieloletnim doświadczeniem polega na rozwijaniu głównych sprawności językowych takich jak mówienie i rozumienie co umożliwia porozumiewanie się w języku obcym.
Jakich pomocy używamy?
Wszystkie nasze pomoce naukowe są efektem doświadczeń i wykonane są pod czujnym okiem metodyka. Dbamy o to aby były bezpieczne, estetyczne, rozwijały wyobraźnię i wspierały naukę języka obcego.
Dla naszych najmłodszych odbiorców stworzyliśmy zestawy mięciutkich rekwizytów.
Tematyczne zestawy ręcznie rysowanych kart, których autorką jest Pani Alodna Cierpka, stymulują naukę i służą do licznych zabaw ruchowych.
Bogato ilustrowane bajeczki służą utrwaleniu słownictwa:
Udział pacynki jest obowiązkowy:
Charakterystyka nauczania poszczególnych grup wiekowych
Zmienia się wraz z wiekiem uczestników. Forma zajęć oraz udział języka obcego w zajęciach dopasowana jest do rozwoju psychicznego i motorycznego Dzieci.
Dzieci do 2 lat
Osłuchują się z brzmieniem języka obcego. Lektor poprzez częste powtórzenia, żywą gestykulację, grę całym ciałem, częste zmienianie rekwizytów utrzymuje zainteresowanie i uwage dzieci. Pacynki, pluszowe zabawki, duże kolorowe karty obrazkowe i śpiew pobudzają zmysły. Dzieci uczą się przyporządkowywania usłyszanych słów do właściwych przedmiotów i podejmuja pierwsze próby wymówienia słówek.
Dzieci 3-4 -letnie
Dzieci w wieku 3-4 lata chętnie bawią się w grupach i posiadają niesamowite pokłady energii. Dlatego wiemy, że najlepszym sposobem na nauczenie nowego słówka będzie użycie go w zabawie ruchowej. Świetnym sposobem na zapamiętanie całych zwrotów będzie prosta piosenka i rymowanka. Naklejki oraz proste puzzle są doskonałym pretekstem do spontanicznego użycia słówek w nowym języku.
Dzieci 5-6 -letnie
W dalszym ciągu najważniejsza jest dobra zabawa. Świadomie rezygnujemy z podręczników i ćwiczeń pisanych, gdzyż do 6 roku życia nauka języków obcyh odbywa się naturalnie podczas wspólnych czynności z lektorem. Wypowiedzi lektora w naturalnym tempie w języku obcym, zagadki przy użyciu kart obrazkowych, konkurencje drużynowe, gry memory i przedstawianie scenek to punkty stałe na zajęciach dla 5-6 latków.
Dzieci 7-9 -letnie
Uczestniczą w quizach, puzzlach, odgrywaniu scenek i udzielają dpowiedzi na pytania „ A dlaczego….?” Intensywne zajęcia z dużą dawką słówek i zwrotów przeznaczone dla dzieci, które miały już kontakt z językiem obcym, usprawniają komunikację. Główną pomocą dydaktyczną lektora są kolorowe karty obrazkowe służące do powtórzenia, wprowadzenia słownictwa i tworzenia historyjek.